راه اندازی رستوران صفر تا صد -www.iranchef.com

راه اندازی رستوران صفر تا صد -www.iranchef.com

اولین مرکز تخصصی راه اندازی هتل-رستوران-فست فود- کترینگ و کافی شاپ در ایران -ایران شف02188663551-88663644
راه اندازی رستوران صفر تا صد -www.iranchef.com

راه اندازی رستوران صفر تا صد -www.iranchef.com

اولین مرکز تخصصی راه اندازی هتل-رستوران-فست فود- کترینگ و کافی شاپ در ایران -ایران شف02188663551-88663644

مراحل راه اندازی رستوران88663551-88663644 شرکت ایران شف اولین مرکز تخصصی راه اندازی رستوران صفر تا صد

راه اندازی رستوران صفر تا صد طبق استانداردهای روز دنیا


یکی از لازمه های موفقیت یک بیزینس همانند صنعت رستوران، برخورداری از مدیریت حرفه ای و با تجربه است که بتواند در هر شرایطی رستوران را به بهترین شکل مدیریت کند.اکثر افراد زمانی که کار خود را شروع می کنند، بر این باور هستند که این کسب و کار، شغل آسانی می باشد و پس از اینکه مدتی از فعالیتشان گذشت مشاهده خواهند کرد که سختی ها و پیچیدگی های زیادی در این شغل وجود دارد که برطرف کردن آن ها نیازمند داشتن استراتژی های مدیریتی و تفکر اقتصادی صحیح می باشد.

فرهاد زعفری ایران شف

برای اینکه بتوانید یک مدیر موفق و کارآمد باشید، باید از آموزش هایی در حوزه ی چگونگی مدیریت رستوران بهره مند شوید. این آموزش ها به شما به عنوان صاحب و دارنده ی چنین کسب و کاری، کمک زیادی خواهد کرد و در ادامه باعث فراهم نمودن زمینه ی پیشرفت کاریتان می گردد. در این مقاله از سری مقالات گروه راه اندازی رستوران وبسایت ایران شف  می خواهیم شما را با ویژگی های یک مدیر داخلی رستوران آشنا کنیم و همچنین به مهم ترین وظایف این شخص اشاره خواهیم کرد.

ویژگی اول:

قطعا شما بارها برای خرید اجناس مختلف به فروشگاه ها مراجعه کرده اید. اگر به فروشگاهی مراجعه کنید که فروشندگان و پرسنل آن برخورد و فن بیان درستی نداشته باشند و به سوالاتتان به خوبی پاسخ ندهند، به احتمال زیاد از آن فروشگاه خرید نخواهید کرد؛ بنابراین اولین و مهم ترین ویژگی که یک مدیر داخلی موفق و حرفه ای و با تجربه این است که رفتار و برخورد حرفه ای با مخاطبان و مشتریان رستوران داشته باشد. در واقع فن بیان و نحوه ی صحبت کردن است که می تواند باعث جلب رضایت مخاطبان بشود و در گسترش دادن و شناخته تر شدن کسب و کار رستوران داری بسیار اهمیت دارد.

فرهاد زعفری راه اندازی رستوران صفر تا صد شرکت ایران شف

ویژگی دوم:

یک مدیر باید توانایی اداره و هماهنگ کردن اعضای یک مجموعه را داشته باشد. اگر در یک مجموعه، اعضا و پرسنل نظم و هماهنگی نداشته باشند و در ساعات مقرر در محل کار حاضر نشوند و یا نتوانند وظایفی را که به آن ها سپرده می می شود، به درستی انجام بدهند باعث نارضایتی مخاطبان و در نهایت شکست یا ناهماهنگی کل آن کسب و کار خواهد شد. مدیریت داخلی رستوران در چنین مواقعی باید بتواند شرایط کنونی را به خوبی کنترل و مدیریت کند و بر نحوه ی کار اعضای مجموعه و مشکلات به وجود آمده در کار، نظارت و رسیدگی داشته باشد.

آشنایی با ماهیت شغل رستوران داری، مهارت لازم برای مدیر داخلی رستوران با ایران شف

ویژگی سوم:

یک مدیر موفق باید نسبت به تمامی جوانب کار، ماهیت و نیازمندی های آن، خلاقیت و توجه داشته باشد و همواره سعی کند مشکلات حرفه ی خود را شناسایی کرده و راهکار هایی برای  برطرف سازی آن ها پیدا کند و این امر مستلزم دانش و تجربه در امور راه اندازی رستوران میباشد.

مدیریت بایستی به خواسته ها و نیاز های مشتریان اهمیت بدهد و با استفاده از خلاقیت خود باعث پیشرفت کسب و کار بشود. البته که بیان این جملات در قالب ویژگی های مدیر داخلی رستوران آسان می باشد اما چگونگی عمل کردن به آن ها و کسب چنین ویژگی ها و مهارت هایی نیازمند زمان بوده و از پیچیدگی ها و سختی هایی نیز برخوردار است.

به هر میزان که با کسب تجربه از روش های مختف بتوانید این مهارت ها را در خود پرورش دهید، در زمینه ی مدیریت رستوران خود موفق تر عمل خواهید کرد. گروه ایران شف آماده ی ارائه ی هر گونه خدمات آموزشی برای افزایش مهارت های متقاضیان محترم در خصوص کسب مهارت ها و تجارب لازم برای مدیریت داخلی رستوران می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام هماهنگی های لازم فقط کافی است که از طریق شماره های درج شده در این سایت با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید.

راه اندازی رستوران صفر تا صد

راه‌اندازی کترینگ و آشپزخانه های صنعتی صفر تا صد-شرکت ایران شف88663551

راه اندازی کترینگ و آشپزخانه های صنعتی صفر تا صد

تاسیس کترینگ هم مانند هر کار دیگری نیاز به علاقه و اشتیاق واقعی دارد. انواع غذاهایی که می‌توانید بر روی آنها تمرکز کنید شامل این موارد می‌شود:

ناهار و عصرانه، اگر از تهیه ساندویچ، پیتزا، تارت، سالاد و غذاهای دیگری که عموماً در طول روز سرو می‌شوند لذت می‌برید،‌ می‌توانید کترینگ خود را بیشتر بر روی وعده‌های زمان ناهار متمرکز کنید. می‌توانید غذای ادارات و سازمان‌ها‌، جشن‌ها و مراسم برگزار شده در طول روز، غذای مدارس و … را تأمین کنید.

شرکت ایران شف مرکز تخصصی راه اندازی کترینگ و آشپزخانه های صنعتی صفر تا صد

فرهاد زعفری مدرس دانشگاه

پذیرایی مراسم عروسی و مناسبت‌های خاص

کیترینگ‌های مخصوص مراسم عروسی معمولاً منوی مفصلی از اشتها آورها و فینگرفود در کنار غذاهای اصلی و دسر‌ها ارائه می‌کنند.

اگر به پخت کیک و کلوچه علاقه دارید، می‌توانید کترینگ تهیه دسر داشته باشید. این انتخاب باعث محدود شدن تعداد مشتریان می‌شود ولی در عوض وسایل و لوازم اولیه‌ی کمتری لازم خواهید داشت.

اشتهاآورها و پیش‌غذاها. مشتریان اینگونه کترینگ ها برای مراسم جشن رو به افزایش است و گاهی این کترینگ ها نوشیدنی‌ها و کوکتل‌های مخصوص هم سرو می‌کنند.

یک منو ایجاد کنید

با این کار می‌توانید تخمینی از میزان فضای مورد نیاز، وسایل لازم و درآمد حدودیتان داشته باشید.

سعی کنید آیتم‌های متفاوتی برای سلایق مختلف در نظر بگیرید. حتی اگر در یک سبک آشپزی یا غذاهای خاصی مهارت دارید، منویی مناسب سلیقه‌های مختلف داشته باشید. بعنوان مثال، اگر بیشتر غذاهای شما تند و ادویه‌دار هستند، سعی کنید چند غذای ساده نیز در منو قرار دهید.

سعی کنید غذاهای گیاهی و وگان نیز برای کسانی که گوشت و محصولات حیوانی مصرف نمی‌کنند در منو داشته باشید.

منو را طوری تنظیم کنید که از پس تعداد غذاهای آن بربیایید و تهیه آنها برایتان راحت باشد و همچنین مواد اولیه مورد نیاز آنها را بتوانید تهیه کنید.

غذاهایتان را امتحان کنید

پس از اینکه منو را مشخص کردید، یک مهمانی ترتیب دهید و غذاهای منو را امتحانی برای دوستان و فامیل سرو کنید. از آنها بخواهید صادقانه نظر و پیشنهاداتشان را درباره‌ی غذاها و سرویس‌دهی بگویند.

با ترکیبات غذاها بازی کنید و آنقدر آزمایش و خطا انجام دهید تا به طعم مطلوبی برسید.

تمرین باعث پیشرفت می‌شود. قبل از اینکه کسب‌وکار و تاسیس کترینگ را آغاز کنید از تسلط کافی بر روی تکنیک‌ها، زمان آشپزی و سرویس‌دهی برخوردار باشید.

تهیه‌ی مکان و امکانات

مکانی برای اجاره کردن بیابید. حتی اگر برای شروع بودجه‌ زیادی ندارید، در بیشتر جاها قوانین استفاده از آشپزخانه‌های خانگی برای کار کترینگ را منع می‌کنند. نگاهی به قوانین بهداشتی منطقه خود بیندازید تا ببینید به چه نوع مکانی نیاز دارید.

می‌توانید از آشپزخانه‌های تجاری استفاده کنید. بسیاری از این آشپزخانه‌ها فضاهایی را برای یک روز یا ساعاتی از روز اجاره می‌دهند. در صورتی که فقط آخرهفته‌ها و یا مواقع خاصی از ماه کار می‌کنید چنین آشپزخانه‌هایی برای شما مناسب هستند.

اگر قصد دارید بعنوان یک کار تمام وقت به کترینگ بپردازید، به یک مکان دائمی برای آشپزی و نگهداری مواد غذایی نیاز دارید. مکانی را بیابید که لوله‌کشی مناسبی داشته باشد و بتوانید تجهیزات مورد نیازتان را در آنجا نصب کنید. همچنین با صاحب مکان درباره‌ی امکان نصب تجهیزاتی مانند دریچه‌های تهویه و چربی‌گیرها صحبت کنید.

اگر علاوه بر تهیه‌ی غذا، قصد دارید مکانی برای سرو غذا هم داشته باشید، بدنبال مکانی باشید که دارای یک سالن جدا از آشپزخانه برای نشستن باشد و تدارک میز و صندلی را نیز ببینید.

آشپزخانه خود را آماده کنید

کار کترینگ معمولاً به تجهیزات صنعتی آشپزی نیاز دارد که از وسایلی که در منزل استفاده می‌کردید متفاوت هستند. مقداری سرمایه تهیه کنید و وسایلی که برای کارتان ضروری هستند را مشخص کنید.

خرید تجهیزات را بر اساس منو انجام دهید. بعنوان مثال اگر بیشتر موارد توی منو کیک‌ و شیرینی هستند، بهتر است دو فر داشته باشید و یا اگر غذاهای سرخ کرده‌ی زیادی دارید، داشتن بیش از یک سرخ‌کن ایده‌ی خوبی است.

می‌توانید از چند سینک ظرفشویی استفاده کنید تا کارها سریعتر پیش بروند، مخصوصاً اگر به فکر استخدام افراد دیگری نیز هستید.

از قبل درباره‌ی نگهداری غذاها نیز فکر کنید. ممکن است به چند یخچال و فریزر برای نگهداری غذاهایی که از قبل آماده می‌کنید نیاز داشته باشید. محل‌های نگهداری گرم و سرد برای تنظیم دما و نگهداشتن مواد آماده حائز اهمیت هستند.

تجهیزات کترینگ مورد نیاز برای سرویس‌دهی به مشتریان را تهیه کنید

ظرف و ظروف و وسایلی از این قبیل را به اندازه‌ی لازم برای موارد موجود در منو تهیه کنید

موارد مورد نیاز برای سرویس‌دهی به نوع خدمات شما بستگی دارد ولی حداقل به دیس‌ها و ظروف سرو غذا نیاز دارید.

بسیاری از کیترینگ‌ها بشقاب، ظروف نقره، ظروف شیشه‌ای، و یا بشقاب‌ها و ظروف یکبار مصرف دارند.

می‌توانید از سینی‌های ویترینی و طبقه‌دار برای ارائه‌ی خدمات شیک‌تر به مراسم و جشن‌ها استفاده کنید.

حتماً وسایل و تجهیزات لازم برای گرم و سرد نگهداشتن غذا مانند ظروف شعله‌دار و شعله‌های سوخت مایع داشته باشید.

همچنین می‌توانید تهیه‌ی دستمال‌های پارچه‌ای، دستمال سفره، تزئینات و دکوراسیون میز غذاخوری را نیز در نظر داشته باشید. برخی کیترینگ‌ها سایبان‌های چادری برای مراسم در فضای باز نیز ارائه می‌دهند.

آغاز به کار

مجوز‌ها و گواهی‌های مربوطه را اخذ کنید.

درباره قوانین و مقررات بهداشتی منطقه خود تحقیق کنید و از قوانین مربوط به کترینگ و سرو غذا و نوشیدنی‌ها آگاه باشید. مجوزها و گواهی‌های لازم را نیز داشته باشید.

قیمت‌هایتان را مشخص کنید.

در هنگام انجام مشاوره‌ها، سرو غذاها برای نمونه و کترینگ مراسمات حتماً فکر تشریفات اداری را نیز بکنید. برای انجام کارهای اداری و نگهداشتن حساب‌ها و دخل و خرج می‌توانید یک حسابدار استخدام کنید و یا خودتان این کارها را انجام دهید.

یک ون یا وسیله‌ی نقلیه برای سرویس‌دهی و تحویل غذا تهیه کنید.

از وجود فضای کافی در داخل ون برای قرار دادن غذا، دستمال‌ها، کارد و چنگال، و هر چیز دیگری که ممکن است نیاز به حمل آن به محل مشتریان باشد اطمینان حاصل کنید. برای شروع یک وسیله نقلیه کافی است. می‌توانید بعدها در صورت لزوم تعداد ون‌ها را افزایش دهید.

کارمندانتان را استخدام کنید.

درباره اینکه به چه کسانی برای کمک رسانی به شما در زمینه‌های تهیه غذا، حمل و نقل و سرویس‌دهی نیاز دارید تصمیم بگیرید.

به جای استخدام پرسنل در همان ابتدای کار، می‌توانید با افرادی از آژانس‌های خدماتی شروع کنید،‌ حداقل تا زمانی که کسب‌وکارتان پا بگیرد.

یونیفرم‌های مورد نیاز برای پرسنل سرویس‌دهی را انتخاب کنید.

پرسنل را برای ارائه‌ی خدمات مورد نظرتان به مشتریان آموزش دهید.

با یکی از تأمین‌کنندگان مواد غذایی اولیه قرارداد ببندید.

در ابتدا می‌توانید از عمده فروشی‌های محلی مواد اولیه را تهیه کنید اما اگر سرتان شلوغ شود،‌ بستن قرارداد با یکی از شرکت‌های تأمین مواد اولیه راحت‌تر خواهد بود.

می‌توانید مواد اولیه را مستقیماً از مزرعه‌داران تهیه کنید.

بازاریابی کنید

از چند هفته قبل از افتتاح، آگهی‌های کاغذی و منوی خود را پخش کنید،‌ در فیس‌بوک تبلیغ کنید، و در روزنامه‌های محلی آگهی بدهید. می‌توانید از قبل سفارش دریافت کنید و یا با برگزاری رویدادهای پذیرایی تبلیغاتی شناخته‌تر شوید.

اطلاعاتتان را در سایت‌های تبلیغات مراسم عروسی قرار دهید و از تالارها و دفاتر سازماندهی مراسم عروسی بخواهید که مشتریان احتمالی برایتان بفرستند.

تبلیغ کلامی بهترین تبلیغ برای کترینگ ها است، پس سعی کنید کارهای اولتان را به خوبی انجام دهید تا به زودی سرتان شلوغ شود.

نکات و هشدارها

بسیاری از افراد قبل از شروع کار، در سایر شرکت‌های کترینگ تجربه کسب می‌کنند. این کار به شما کمک می‌کند که ببینید آیا واقعاً کترینگ برای شما کار مناسبی است یا نه.

می‌توانید برای آغاز کار، یک کترینگ سیار (اگر ون دارید) راه بیندازید و یا با یک دکه یا چادر کارتان را آغاز کنید.

کترینگ در آشپزخانه‌ی خانگی و بدون مجوز می‌تواند باعث پیگرد قانونی و بسته شدن کترینگ شما شود. این مرحله‌ی مهم را نادیده نگیرید.

امروز نام کترینگ واژه چندان نا آشنایی نیست. در سفرهای هوایی یکی از اولویت های هر شرکت هواپیمایی به نحوه پذیرایی مناسب از مسافرین در حین پرواز بستگی دارد.

تاریخچه کترینگ به ابتدای استفاده از هواپیماهای مسافربری باز می گردد. در کترینگ مسافران با توجه به نوع پرواز ( داخلی یا خارجی ) زمان پرواز و کلاس پروازی مورد پذیرایی میهمانداران قرار می گیرند.

کترینگ علاوه بر بخش پذیرایی به ارائه خدمات جنبی پروازی نظیر اهداء هدایا ، مجلات و روزنامه های منطقه ای و کشوری می پردازد. علاوه بر موارد گفته شده ، شیوه های خاصی برای عرضه ی خدمات با کیفیت و مطلوب و در عین حال کاملاً مطمئن و مطابق با استاندارد های ایکائو وجود دارد.

بخش زمینی کترینگ

در این بخش شرکت های بزرگ هواپیمایی آشپزخانه ها و سامانه های اغذیه پیشرفته ای را به خدمت می گیرند. بطور مثال برای یک پرواز داخلی می بایست 200 بسته پذیرایی آماده شود و این حجم کار برای کلیه پرواز های یک شرکت معتبر هوایی بسیار پیچیده و سنگین است.

اشپزخانه ها مرغوب ترین مواد غذایی را با توجه به الگو های تغذیه ای در پرواز انتخاب می کنند . مشخصات بهداشتی و شناسنامه محصولات دقیقاً به ثبت می رسد. این مواد بیشتر از نوع نیمه آماده و کنسرویی هستند. جدول کترینگ روزانه با توجه به پرواز های صبحگاهی ، میانه روز ، ظهرگاهی ، عصر و شبانه متغیر است و با توجه به این وضعیت نوع تولیدات متفاوت خواهد بود.

بطور مثال در پرواز های صبحگاهی از مواد با در صد شیرینی بالاتر به جهت تامین انرژی در انسان استفاده می شود. در پروازهای ظهر از موادی بصورت ترکیبی از قند ها و پروتئین ها استفاده شده و در هنگام شب مواد فیبری و پروتئینی مورد توجه قرار می گیرد.

در کترینگ عمدتاً غذا ها در گروههای شیرینی ها و ساندویچ ها قرار می گیرد. علت این انتخاب صرف و هضم ساده تر و حجم کمتر است. در پروازهای بیش از 120 دقیقه از خورشت ها هم استفاده می شود.

بسته بندی مواد غذایی بسیار مهم است. در این خصوص شرکت های کترینگ تولیدات خود را با استفاده از سیستم وکیوم و ظروف یکبار مصرف PET آماده کرده و به پروازها منتقل می نمایند. مواد غذایی کترینگ معمولاً 3 تا 12 ساعت قبل از هر پروازی آماده است و تا 72 ساعت به راحتی می توان صرف نمود.

یکی از ویژگی های کترینگ در سازگاری غذا با هر ذائقه و سلیقهای بوده و همچنین توجه به غذا های مرسوم در خانواده های بومی ( و سنتی ) در ارجحیت می باشد.

بخش هوایی کترینگ

شرکت های هوایی چنانچه خود دارای تاسیسات کترینگ باشند محموله های خود را تا 3 تا 12 ساعت قبل از پرواز و با استفاده از خودرو های یخچالدار با دمای استاندار به محل فرودگاه حمل نموده و پس از قرار گیری در کانتینر مخصوص به داخل هواپیما منتقل می شود. در این هنگام بخش اول کترینگ نسبت به توزیع و قرار دادن نشریات و مطبوعات برای هر صندلی اقدام می نماید.

قبل از پرواز به جهت کنترل فشارخون و تسکین اعصاب از طریق مهمانداران به مسافران شکلات های نیمه شیرین توزیع می شود .

پس از پرواز هواپیما و سپری شدن 10 دقیقه از این زمان بسته های کترینگ در بین مسافران توزیع شده و نیز هدایایی از طرف شرکت هواپیمایی به آنها اهدا می شود.

برخی از مسافران بنا به عادات شخصی بسته ها را نگه داشته و پس از رسیدن به مقصد با خود همراه می آورند که البته این امری طبیعی است.

بخش کترینگ هوایی یکی از حساس ترین و در عین حال مهمترین عنصر کیفی در شرکت های هواپیمایی بشمار می رود . هر چه نحوه ارائه این سرویس ها مطلوب تر باشد رضایت مندی از آن شرکت بیشتر خواهد بود.

عملکرد کترینگ ها همچون امکانات تنها و یا مثل قسمتی از تجارتی بزرگتر در ارتباط با صنعت مهمان نوازی است که در فضای بزرگی از انتخاب ها ی مختلف یا سبکها است . مرتبط ترین آنها ,آنهایی استند که شناخته شده هستند به عنوان اتاقهای خصوصی در رستوران ها, امکانات هتل و امکانات کترینگ های خصوصی .

عملکرد کترینگ ها همچون امکانات تنها و یا مثل قسمتی از تجارتی بزرگتر در ارتباط با صنعت مهمان نوازی است که در فضای بزرگی از انتخاب ها ی مختلف یا سبکها است . مرتبط ترین آنها ,آنهایی استند که شناخته شده هستند به عنوان اتاقهای خصوصی در رستوران ها, امکانات هتل و امکانات کترینگ های خصوصی .تقاضای صعودی به وسیله عموم برای فضاهای اختصاصی که خارج از محیطهای کار و زندگیشان باشد باعث هدایت کترینگ ها از بودن در صنعت مهمان نوازی به سمت رهبری در بخش قبلی و درآمد زایی بیشتر شد.

افکا خوب و دور اندیش در صنعت سرویس دهی غذا از غذاهای خوب به غذاهایی لذیذ و خوشمزه باعث یکپارچه سازی سرویس های کترینگ ها شد.و همینطور گسترش بازار برای آماده سازی صنعت سرویس دهی غذا شد . سرویس های بیرون بر و بگیر ببر باعث افزایش درآمد با کمترین هزینه ها شد .

این قسمت نتیجه گیری می کند : راههایی را که کترینگ ها هماهنگ شده اند با صنعت سرویس دهی . راهها و تکنیک هایی و متدهایی برای سود دهی و استفتده از پتانسیل نیروها .

اعمال سرویس دهی غذا که توسط کترینگ ها انجام می شود

  1. رستورانهایی با سرویس دهی کامل .
  2. امکانات نوشیدنی و غذای هتل ها .
  3. سالن های کترینگ .
  4. تهیه کنندگان غذای مستقل .
  5. باشگاههای اختصاصی .
  6. تغذیه ی قراردادی .
  7. غذاهای سالم و خوشمزه .

"سرویس" در معنای سرویس دهی غذا به معنی مدیریت فرصت ها و در دسترس قرار دادن آنها برای مشتریان برای خرید غذا و نوشیدنی و تفریحات و سرویسهای کمکی یا تابع است .

سرویس شامل

  1. سرویس دهی غذا سر میز .
  2. سرویس های بیرون یر غذا .
  3. سرویس نوشیدنی ها .
  4. سرویس دهی تفریحات .
  5. سرویس دهی ملاقات های کاری .
  6. سرویس دهی کنفرانس ها و قرارداد ها .
  7. سرویس تغذیه ای قرار دادی .
  8. سرویس دهی غذا در خارج از محل .
  9. سرویس دهی غذای رستورانی بجای غذای منزل.

رستوران هایی با سرویس دهی کامل .رستوران هایی با سرویس دهی کامل موقعیت این را دارند که به مشتریانشان سرویس کاملی بدهند.

قبل از هر تصمیمی که گرفته شود ۶ فاکتور مهم هست که باید رعایت شود

موقعیت

نزدیک بودن رستوران ها به شرکت ها و مجموعه ها و مراکز تجاری به تولیدی های غذا کمک می کند تا بتوانند برای روی کار خود و یا بازار خودشان دقت کنند.

تجارت ها در قرن ۲۰نقل مکان کرده اند از دفاتر شهری به دفتر خارج از شهر ها در مراکز تجاری اداری .مراکز شهری تمایل بیشتری دارند تا هم خرید و هم سرویس حمل و نقل را دارند.یک تولیدی خوب برای بازار سرویس غذا آن است در طول هفته به آن محل سفارش غذا بدهد .علاوه بر این اماکنی مثل موزه ها – سالن های کنسرت ها – اماکن باستانی درخواست ها و سفارشهای جالبی برای کارهای خود مثل مشتریانشان و پرسنشلشان دارند .

هم رستورانهای شهری و ها بیرون شهری ها هر دو می توانند موفق باشند و به گسترش بازارهایشان بپردازند.دسته ی بیرون شهری ها بیشتر مورد توجه خان های شخصی , کلیساها , و امکانات دیگر : انتقال غذا به مناطق شهری است که این خود مشکلات امنیتی و مختلفی دارد ,مثل بدست آوردن یک قیمت خوب و قانع کننده برای حمل و نقل غذا .

افزایش و بیشتر شدن جمعیت همچنین تاثیرات بر رشد و پیشرفت شغل کترینگ دارد .رستوران هایی که در مناطق کم جمعیت واقع شده اند نمی توانند انتظار استقبال خوب مردم از رستوران را داشته باشند .مناطقی با جمعیت زیاد تعداد زیادی از رستوران ها و کترینگ ها را می طلبد که می توانند بازدهی بسیار خوبی داشته باشند.

منطقه ای که بنای رستوران در آن واقع شده نقض مهمی را در طرز سرویس دهی و سفارشات آن بازی می کند .امکانات رفاهی , گسترش ممکنات , و همچنین دسترسی به سیستم حمل و نقل و... عواملی اند که باعث سرویس دهی برای محصولات می شوند .

شرح حال مشتریان

رستوران ها این ویژگی را دارند تا بازاری درست کنند که برای آن دسته باشد که دارای مشتریانی باشند که می خواهند در داخل منزل غذا را میل کنند و یا در خارج از آن .علاوه بر این پیوستن به یک رستوران به این کمک می کند که بازار خود را گسترش داد .

شرح حال بازار باید مشتریان را طبقه بندی کنند به عنوان یک کار حرفه ای یا مشتری های معمولی. این راهی برای تنظیم در آمد است .علاوه بر این رنج فعهالیت ها برای هر مشتری کمک می کند که سرویس دهی باید تغییر کند به بهترین نحو.این خود کمک می کند در گسترش دادن برنامه های مختلف در راستای پتانسیل برنامه ها و همینطور همکاری در اندیشدن در مورد قیمت ها .

استاندارد سازی و آموزش آشپزی

این دوره بصورت اختصاصی برای پتروشیمی مارون بندر ماهشهر برگزار شده است.

آموزشها شامل: پخت غذا های ایرانی و فرنگی، دورچین ها، کباب ها، خوراک ها، غذاهای رژیمی، مرنیت ها، برش ها، انواع برنج، پیش غذاها، کاست کنترل، آیین نامه های انضباطی، شرح وظایف پرسنلی، اوزان و آنالیز، سسها، أنبار، بهداشت فردی، مواد غذایی و محیط در یک هفته روزانه ٨ ساعت حدود ٧٠ نفر أعم ناظر ، مسول بهداشت، مدیران، مسول خرید، مسول تغذیه و دیگر پرسنل مجموعه برگزار شد.

جهت درخواست مشاوره و راه‌اندازی کترینگ با ما در ارتباط باشید!

 

  ادامه مطلب ...

راه اندازی رستوران صفر تا صد -شرکت ایران شف مرکز تخصصی راه اندازی رستوران88663551-88663644

فرآیند علمی و تخصصی راه اندازی انواع رستوران

  1. برآورد هزینه های راه اندازی کامل رستوران انتخاب نوع فست فود یا رستوران ،کافی شاپ و بازدید از محل قبل از هرگونه اقدام و سرمایه گذاری
  2. طراحی و تعیین اسم آرم واحد صنفی شما
  3. انتخاب محل مناسب با توجه به نیاز منطقه
  4. طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی با جدیدترین متدهای روزدنیا
  5. نورپردازی داخلی و خارجی با کمترین هزینه
  6. انتخاب تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مطابق با استانداردها
  7. طراحی آشپزخانه و تجهیز مکانیزه با نازلترین قیمتها
  8. آنالیز،قیمت گذاری، منو، همراه با آموزش پرسنل
  9. تهیه چارت سازمانی و چک لیست ها و فرم های راه اندازی موفق
  10. تدوین استراتژی جامع خدمات فست فود ،کافی شاپ و رستوران
  11. طراحی بروشور، استند، کارت ویزیت، بیلبورد، تیزر رستوران جهت بهره گیری در برنامه های تبلیغاتی و بخش بازرگانی
  12. گزینش و استخدام پرسنل و آموزش کارکنان و مدیران
  13. تهیه و تدوین برنامه استراتژیک 5 ساله رستوران
  14. قرارداد و تعیین حقوق پرسنل طبق چارت سازمانی
  15. تهیه و تدوین آیین نامه انظباطی و شرح وظایف پرسنل
  16. تهیه و تدوین برنامه جامع مالی سه ماهه واحد صنفی شما
  17. تعیین هزینه های ثابت و متغیر ماهیانه واحد صنفی.
  18. فعالیت های گسترده بازاریابی و تبلیغات استفاده از علوم بازرگانی اجرای روشهای نوین و اثربخش جهت افزایش مشتری فروش عالی.
  19. طراحی فرم نظرسنجی، کنترل کیفی و روش های و نظارت بر عملکردمدیران و زیرمجموعه
  20. تدوین استاندارد بهداشت موادغذایی، فردی و محیط مجموعه
  21. طراحی زیربنایی پارامترهای غذایی رستوران جهت اخذ گواهینامه ISO - HACCP و معرفی بهترین ممیزها

سیستم مدیریت ایران شف، تازه‌ترین متد مدیریت در بالاترین سطح کلاس جهانی بشمار می رود.

در سیستم مدیریت کلاس جهانی ، متخصصین ، یک متد مدیریت نوین را در کار شما به اجرا می گذارند که اثرات آنرا حتی مشتریان شما نیز بخوبی لمس خواهند کرد.

مزایای این سیستم چیست ؟

  1. مشتریان شما را به طرز خارق العاده‌ای افزایش می‌دهیم.
  2. هزینه‌های شما را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهیم .
  3. فروش شما را در شرایط یکسان نسبت به رقبا به میزان شگفت انگیزی افزایش می‌دهیم. این سیستم حتی در یک فست فود یا کافی شاپ کوچک نیز قابل اجراست.
  4. کلیه پرسنل شما را در حد استاندارد بین‌المللی آموزش داده و جدیدترین منوهای روز دنیا را برای رستوران یاکافی شاپ با آموزش راه‌اندازی می‌کنیم.
  5. دکوراسیون شما را با جدیدترین و ارزانترین سازه‌های روز دنیا طراحی و اجرا می‌نماییم.
  6. برآورد هزینه‌ها قبل از سرمایه‌گذاری.
  7. خرید یا اجاره محل کار با دید کارشناسی.
  8. ساخت و ساز اصولی و فنی که مورد تایید ارگانهای مرتبط با مجوز باشد.
  9. هزینه تبلیغات، کارت، منو، بروشور، سربرگ، جلد منو و دیگر موارد.
  10. هزینه تجهیزات و مکانیزه کردن سالن و آشپزخانه، انبار، سرویسها، ودیگر بخشهای رستوران یا صنوف دیگر.
  11. هزینه اخذ مجوز.
  12. هزینه حقوق و مزایای پرسنل.
  13. هزینه خرید مواد غذایی و نگهداری اصولی .
  14. از صفر تا صد ما شمارا همراهی خواهیم کرد.
  15. تضمین فروش بالا آخرین اهداف ایران شف.

در اینجا به چندین عامل اصلی موفقیت در این حرفه اشاره می‌کنیم

  • تیپ مشتریانتان را بشناسید و بدانید از کجا می آیند آیا مشتری گذری هستند یا ثابت؟ آیا مشتریان ثابت شما رو به افزایش هستند؟
  • از نظر تجاری محل رستوران شما چگونه است؟ محل رستوران صرف نظر از اینکه چه نوع مشتریانی دارد، باید قابل دسترسی باشد.
  • درارائه خدمات و نوع سرویس و محصولات خود خلاق باشید، ببینید که چه عواملی موجب شاخص شدن رستوران شما خواهند شد.
  • برای خدمات خود ارزش کافی قائل شوید. مشتریان رستوران در حال حاضر بسیار مجرب تر و پرتوقع تر از سابق هستند. امکان انتخابهای متعدد و ارائه خدمات به بهترین وجه موجب میشود تا مشتری با رضایت تمام قیمت پیشنهادی را بپذیرد.
  • بازاریابی هدفمند داشته باشید. مطمئن شوید که بازاریابی شما بر اساس نوع منطقه تجاری، خصوصیات اجتماعی وسنی مشتریان و عادات خرید کردن آنها باشد. راههایی برای اندازه گیری میزان موفقیت هر برنامه بازایابی خود پیدا کنید.
  • کیفیت مناسب غذا را فراموش نکنید.میزان موفقیت شما با آخرین غذایی که سرو کرده اید سنجیده میشود.
  • خدمات مناسب سرویس دهی با نظر آخرین مشتری شما سنجیده میشود.آیا در محیط کارتان مدام در حال صحبت در باره سرویس دهی مناسب هستید یا کارکنان شما به خوبی با معنای آن آشنا هستند و با آن زندگی میکنند؟
  • ارائه خدمات بی نقص بسیار مهم است.آیا تمام مواردی که شما برای موفقیت در کارتان در نظر گرفته اید، هر لحظه و هر ساعت روز در حال اجرا است؟ آیا برای اطمینان مدام کل سیستم را بازبینی میکنید؟
  • تلاش کنید مشتریان خود را بشناسید و تا حد امکان خصوصیات اجتماعی، خواسته ها و ترجیحات آنها را در نظر داشته باشید.
  • از مشتریان خود نظر خواهی کنید و در از بین بردن نکات منفی و قدرت بخشیدن به نکات مثبت بکوشید.
  • کارکنان خود را از بین افراد مجرب انتخاب کنید و مطمئن شوید که می توانند تا حد امکان مشکلات پیش بینی نشده را حل کنند و به خواسته های مشتریان پاسخ دهند.
  • یک سیاست اقتصادی و واقع گرایانه داشته باشید و کاملا علمی تصمیم بگیرید. آیا درآمد رستوران شما آنقدر کافی هست تا بتوانید قیمتهای خود را به مدت کافی ثابت نگه دارید و پس از پرداخت مخارج، انتظارات مادی خودتان هم برآورده شوند؟
  • منو غذا باید با توجه به مناسب ترین میزان سود خالص تنظیم و طراحی شود. آیا صورت غذای شما طوری طراحی شده است تا مشتریان را به سمت انتخاب غذاهای گرانتر سوق دهد؟
  • مواد غذایی و ملزومات خود را از کارخانه و به طور کلی خریداری کنید تا ارزانتر و سریع تر انجام شود.
  • برای موفق شدن شما به نیروی کار کامل اولیه نیاز دارید و باید برای آن هزینه ثابتی در نظر بگیرید.اگر بخواهید از درآمدتان برای پرداخت هزینه هایی که به دلیل برنامه ریزی غلط در استخدام نیروی کار بو وجود آمده اند استفاده کنید، آن را به هدر داده اید. در صورت لزوم در ساعات شلوغ یا مناسبتها از نیروی کار ساعتی استفاده کنید.

 

نقش مشاور در راه‌اندازی رستوران

با توجه به این که راه اندازی به طور کلی زمان بر می باشد، حضور مشاور(راه انداز) می‌توانند این زمان را کوتاه نماید و با توجه به تجربه و تخصص مشاور راه‌انداز می‌توان موفقیت خود را تا 70 درصد بیمه نمود.

مشاوران فقط تا زمانی که شما بخواهید در کنار شما هستند، مشاوران با توجه به اینکه از بیرون به این امر نگاه می‌کنند، می‌توانند کمک بسیارفراوانی در راه‌اندازی به شما نمایند و از طرح‌های جدید استفاده نمایند

نیاز به تجربه مجدد نیست، هزینه‌های کلی شما به پایین‌ترین حد خود می‌رسد

برای ارزیابی کردن وضعیت کلی کار شما توسط مشاوران فردای بهتر آسیا ایران شف در ابتدای فعالیت تنها کافیست فرم درخواست مشاوره را تکمیل فرمایید.